Maartje Hensen

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Driehoekstoel #8666
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    Hi Annemiek,

    wij hebben er op onze locatie een van Barry Emons, maar die zie ik niet meer in het assortiment bij hen helaas….

    groet Maartje

    In reactie op: cursus TOAST CP 2024 #7518
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hi  Hanneke

     

    ik ga het aan mijn ergo collega’s doorgeven.

    naar wie kunnen ze eventueel mailen bij interesse of vragen?

    groet Maartje

    In reactie op: Digitaal schriftje ouders #7412
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    Hi Constance,

    Hoe dit precies is geregeld weet ik niet. Er is iemand van de school die dit regelt. Wij hebben van Reade als medewerkers van de school allemaal een eigen account en ik kan daarmee algemene berichten lezen die de school plaatst voor iedereen en ik kan via een aparte omgeving gesprekken starten 1 op 1 of met meerdere ouders en of medewerkers in een groep.

    alle ouders en medewerkers hebben een eigen account en die kan ik dan toevoegen aan een gesprek.

    weet niet of dit je vragen beantwoord…

    groet Maartje

    In reactie op: Digitaal schriftje ouders #7405
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hi

    Wij gebruiken op de school locatie social scools, maar dat is echt een schoolding waar wij mee mee worden genomen. dus geen onderdeel van het EPD

    Hier kan je individuele gesprekken met ouders en andere betrokkenen voeren en foto’s en filmpjes toevoegen van ongeveer max 2 minuten. deze gesprekken en filmpjes blijven dan binnen het gesprek.

     

    groet Maartje

     

    In reactie op: pedi cat #7402
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    Top!

    Dank voor je antwoord Karin!

    Groet Maartje

    In reactie op: pedi cat #7390
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hi,

    even een vraag over de PEDI cat.

    is het ook mogelijk om deze in het Engels op te sturen aan ouders of moet je dan apart de engelse versie(s) kopen?

    Doen jullie dit wel eens en zitten er dan verschillen in met de Nederlandse versie?

    groet Maartje

     

     

    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hi

    ik ben ook wel benieuwd naar die GMFM-CM. als ik daar op google dan kom ik wel tegen dat je hem ergens kan downloaden maar dat is wel in het Engels. Is hij ook al in het Nederlands verkrijgbaar? Ik begrijp dat het een aanvulling is op de GMFM66 dus vraag mij dan ook af of hij al in de scorings software is in te vullen dan.

    ik hoor het graag als er al iemand is die deze module gebruikt en die mij er meer over kan vertellen.

    groet Maartje

     

    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hi,

    ik snap de vraag, vind dat ook altijd lastig die groep. Veel kinderen waarvan wij bij ons denken die zijn motorisch goed scoren toch vaak laag op de MABC (<10) en zitten niet in de doelgroep voor de GMFM.  Ik heb zelf dan ook niet echt een standaard motorische test die ik dan doe naast de observatie van motorische vaardigheden.

    Wel zat ik nog te denken aan de FSM maar dat is natuurlijk een functionele spierkrachttest dus niet echt voor in het kaart brengen van de motorische vaardigheden.

    groetjes Maartje (Reade Drostenburg)

    In reactie op: Notulen buddy overleg KPSZ #7203
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    Notulen van 23-09-2024

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    In reactie op: Informatie voor ouders over heupoperatie? #6953
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hi Ilse,

    Ik heb het hier even nagevraagd bij de revalidatieartsen maar die hebben het idee dat dit er niet is.

    Ze gaven aan dat dit de dingen zijn die je met een kinderorthopeed/revalidatiearts op een consult kan bespreken en dat het vaak ook heel patiënt specifiek is.

    groet Maartje

    In reactie op: Begeleiding bij actief onderdeel SLO #6923
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Afra,

    kan je iets specifieker zijn over welke actieve bewegingen je het dan hebt./welk deel van het actieve onderzoek?

    Ik kan mij voorstellen dat dat ook nog iets uitmaakt, de uitgangshouding lijkt mij namelijk ook bepalend in hoeveel compensatie er mogelijk is

    groet Maartje

    In reactie op: Overzicht informatieve websites #6840
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    Hoi Geke

    Superleuk om te horen!

    In reactie op: Notulen buddy overleg KPSZ #6832
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    Op 8 April hebben wij weer een on line Buddy overleg gehad.

    Hierbij de notulen in de bijlage.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hi,

    ja nog een aanvulling:

    • ik kreeg van onze maatschappelijk werk de volgende mail hierover: “In de (inmiddels al wat verouderde) module handicapbeleving hebben we ook aandacht besteed aan de kennis van de ouders over onderwerpen als: wat is nu eigenlijk meervoudig gehandicapt, wanneer spreken we van een verstandelijke handicap? Wat kan een kind met een verstandelijk handicap begrijpen over zijn lichaam? Het was destijds opvallend hoe weinig ouders wisten te vertellen over deze basisvragen. Ik denk dat het heel belangrijk is dat we daar als hulpverleners bij stil staan. Wat weten ouders van dit gegeven, welke verwachtingen koesteren zij? Niet alleen over later: werk wonen etc maar ook over nu: wat kan een kind leren, ook over zijn lijf en het gebruik daarvan? Wat kun je als ouder doen, hoe speel je met zo’n kind?”
    • Moeilijk verstaanbaar gedrag
    •  

      Communicatie

    groet Maartje (Reade locatie school)

     

     

    In reactie op: Transitieroute foto’s #6386
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Ellen,

     

    misschien ligt het aan  mij? Maar ik zie bij dit bericht geen foto’s … 🙂

    groet maartje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 71)