Maartje Hensen

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 71)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Inzet PS en MW bij CP trajecten #6337
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Inge,

    Ik heb het even bij ons nagevraagd en dit antwoord kreeg ik van onze MW op school

    “Ik neem (nog) geen vragenlijsten af, maar ik hoorde laatst wel dat er vragenlijsten in Hix staan, die door collega MW’ers soms wel afgenomen worden.

    Met alle ouders van de aangemelde leerlingen heb ik een intakegesprek tijdens de observatiedagen (dus nog voor een kind geaccepteerd is door school). Dus in principe zijn alle ouders door MW minimaal één keer gesproken. Het plan is om alle ouders van kleuters een standaardtraject aan te gaan bieden, bestaande uit 1 of 2 afspraken, waarin vaste onderwerpen besproken gaan worden (zoals het revalidatietraject en financiële regelingen). Hierdoor hopen we dat de drempel voor ouders om bij vragen naar MW te gaan minder hoog is en willen we alle ouders dezelfde basiskennis geven. ”

    hopelijk heb je iets aan dit antwoord 🙂

    groet Maartje

    Reade locatie Drostenburg

    In reactie op: VFCS #6284
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi,

    wij proberen hem hier ook steeds vaker wel te scoren en bij de andere classificaties te benoemen. Wij werken op de school veel samen met VISIO en daar willen ze er ook meer aandacht aan gaan besteden.

    Het voordeel vind ik wel dat je je bewuster wordt van de mogelijke impact van de visus problemen wanneer je hier op deze manier beter naar gaat kijken.

    groetjes Maartje

    Reade lokatie Drostenburg

     

     

    In reactie op: Slikprotocol #6036
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Annemiek,

    ja tuurlijk mijn mailadres is:

    m.hensen@reade.nl

    groetjes Maartje

     

     

    In reactie op: Slikprotocol #6021
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi,

    Onze logopedisten hebben de Webinar ook gevolgd en zijn mede naar aanleiding daarvan ook van plan om een protocol te (her)schrijven ten aanzien van dit onderwerp.

    helaas kunnen ze niet aansluiten bij een overleg eind augustus, want dan hebben wij nog vakantie, maar mochten er afspraken uitkomen of kennis worden gedeeld waarvan het handig is voor andere centra om te weten zouden jullie dat dan op het forum kunnen delen?

    dank vast!

    groetjes Maartje , Reade Drostenburg (school)

    In reactie op: ESWT #5548
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Heleen,

    we hebben hier in september 2020 ook een keer een CP-net dag over gehad.

    Als je op het forum zoekt op ESWT dan kom je al wat hand-outs en informatie tegen.

    misschien heb je daar al wat aan?

    groetjes Maartje

    In reactie op: Ervarin leren skiën met CP #5173
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Rob,

    De  Mentelity Foundation doet veel met snowboarden.

    Ik heb begrepen dat die ook goed mee kunnen denken over mogelijkheden voor kinderen met verschillende aandoeningen.

    https://mentelityfoundation.org

    groet Maartje

     

     

     

     

     

    In reactie op: Oproep: Onderzoek naar veerkracht en burn-out bij ouders #5172
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi,

    Ik zie niet goed waar ik die flyers kan aanvragen.

    is daar een linkje voor?

    groet Maartje

    In reactie op: “Casemanager” #4974
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Heleen,

    Wij werken op school met PCP-ers ofwel persoonlijk contact personen. Dit is 1 van de behandelend therapeuten en aan het begin van het schooljaar wordt dit evenredig naar werkdagen en aantal kinderen die je behandeld (opnieuw) verdeeld. De PCP-er is ook degenen die op gezette tijden de hulpvragen en aandachtspunten bij ouders uitvraagt en die als eerste aanspreekpunt kan dienen voor het betreffende kind. Het is dus geen specifiek functieprofiel maar valt gewoon binnen je normale werkzaamheden. maar je hebt dus bij een aantal kinderen iets meer verantwoordelijkheid.

    hopelijk heb je hier wat aan,

    groetjes Maartje (Amsterdam, Reade, lokatie school (Drostenburg))

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 8 maanden geleden door Avatar fotoMaartje Hensen.
    In reactie op: Classificatie folder voor ouders #4972
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Allen,

    Ik heb het formulier met de classificaties aangevuld en de VFCS en Viking speech scale toegevoegd.

    Hierbij in de bijlage; het is nu een dubbelzijdig A4-tje geworden.

    groetjes Maartje

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    In reactie op: CP Heupbeleid conservatief, Sint Maartenskliniek #4604
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Caroline,

     

    wat ene mooi document! dank voor het delen.

    groet Maartje

     

    In reactie op: VFCS #4480
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Geke,

    Wij zitten nog beetje in de opstart fase hiervoor. we hebben het net met de artsen besproken dat we hem gaan gebruiken/scoren bij de kinderen met CP en ik heb nu binnenkort een afspraak staan met 1 van de revalidatieartsen en de mensen van VISIO die bij ons veel kinderen zien en behandelen om hierin te kijken hoe we dit gaan implementeren, aangezien zij daar ook een grote rol in kunnen spelen. Dus we gaan bespreken hoe we daarin kunnen samenwerken en wie wat daarin kan doen.nog geen concrete vragen dus maar mochten we tegen dingen aanlopen dan laat ik het weten.

    groetjes Maartje

    In reactie op: Online ouderavond Eten en drinken #4379
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Ellen,

    Wat leuk! Ik hoor graag terug hoe het was.

    Ik zou het fijn vinden als dit soort avonden ook wat breder getrokken zouden kunnen worden. Nu is het vooral een samenwerking van de centra binnen jullie Buddy groepje toch?

    Hebben jullie een idee hoe dit aan te pakken? of is dit niet mogelijk/wenselijk? Ik hoor graag jullie ideeën hierover.

    groetjes Maartje

    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Heleen,

    Eens met wat Stella aangeeft. Het is maatwerk en afstemmen met alle betrokkenen wat het beste haalbaar is.

    Verder hebben wij ook een aantal statafels op school die van de revalidatie zijn. Deze kunnen we soms inzetten op school en dan hebben ze er thuis ook nog een die ze dan in het weekend kunnen gebruiken. Maar ja dan moet er wel net een goede maat beschikbaar zijn…

    groet Maartje

    In reactie op: zitorthese of zitting met steunen #4304
    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Karin,

    ik heb het hier ook even bij de ergo’s nagevraagd hieronder antwoord:

    “Het klopt helemaal wat Karin zegt. Ook in het observatieformulier van de zithouding voor kinderen met duchenne wordt het niet aangegeven. Ik doe het op dezelfde manier als Karin beschrijft. Als een kind een gibbus heeft is dit voor mij de reden om in elk geval een rugorthese aan te vragen.”

    groetjes maartje

     

    Avatar fotoMaartje Hensen
    Deelnemer

    hoi Rob,

    mooi document, Dankjewel.  Wij hadden eerder al een vergelijkbaar iets (checklist ) geplaatst op het Forum (in ons Buddy mapje van groep G) waarin je ook deze activiteiten kan vastleggen en kan aangeven en een periode kan bijhouden of dat dan gelukt is of niet. mogelijk een toevoeging dus ik post hem hier nog even bij. maar inderdaad wellicht handiger om deze producten bij punt 6.8 neer te zetten onder producten tips en tricks?

    groet Maartje (Reade)

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 71)