Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Birgit PeetermanDeelnemerMijn collega Eva de Graaf wil dit wel samen met andere fysio’s van andere centra oppakken. Jullie kunnen rechtstreeks contact met haar opnemen.
Haar email is e.d.graaf@reade.nl
groeten Birgit
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Ellen, Ik heb even navraag gedaan bij de fysio’s.
Wij gebruiken dat programma (GMAE Build 10 Revision 7) ook! Als daar de stekker uitgaat hebben wij ook een probleem.
De GMFM zelf uitrekenen kan in Hix, maar geeft geen GMAE score. De GMAE vinden wij juist heel waardevol, en daarom hebben we dat programma nodig.
Mocht GMAE er idd uitgaan dan horen wij ook graag een alternatief.
groeten, Birgit
Birgit PeetermanDeelnemerDank voor het delen. Heel interessant. Ik ga het doorgeven aan onze logo’s
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Anja,
Gaat deze handleiding over een nieuwe groeiwijzer die specifiek voor VSO leerlingen bedoeld is? Of gaat dit over de ‘Hier ben ik’ groeiwijzer?
Als het over een nieuwe groeiwijzer gaat, waar kan ik die dan vinden?
Groeten, Birgit
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Daisy,
Ziet er goed uit. Is het goed als ik het deel met het volwassene team?
groeten, Birgit
Birgit PeetermanDeelnemerIk ken PDMS niet dus kan geen ervaring delen. Maar wel nieuwsgierig wat het is. 🙂
11 december 2025 om 08:41 In reactie op: ontwikkelen (en geven) training Samen Beslissen met het Nederlands CP register #8230
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Karin,
Heeft de eerste training inmiddels plaats gevonden? Wij hebben binnen Reade misschien ook interesse in deze training (eventueel incompany). Zou jij mij wat meer inhoudelijke info kunnen sturen, maar ook een tijd en kostenplaatje?
Groeten, Birgit
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Marlein,
Kun je de link naar de vacature ook delen? Dat deelt makkelijker er sneller.
groetjes Birgit
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Geke,
Wij hebben bij Reade hetzelfde vraagstuk en gaan daarom in januari een pilot doen met een opfris CIMT. Deze duurt 3 weken. We moeten het nog gaan vormgeven dus kan nog niks concreets met je delen. Ik ben idd ook geïnteresseerd of er meer centra zijn die dit doen.
groet, Birgit (Reade)
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Hanneke,
Bij Reade draaien we 2x een CIMT-BIT programma van in het totaal 12 weken, 2 dagen per week 3 uur per dag (72 uur) Deze is opgesplitst in 8 weken uni-manueel (48 uur) en 4 weken bimanueel (24 uur)
Voor dat het programma start doen wij oa de AHA (T1) en na de 12 weken doen wij dit nog een keer (T2) en dan na ±3 maanden volgt T3.
Het resultaat is wisselend en ook afhankelijk van de mogelijkheden van het kind voor dat het programma start. Vaak is het, hoe lager de AHA score bij T1 hoe groter het verschil bij T2. Bij de T3 zien we geregeld dat kinderen een beetje achteruit gaan of stabiel blijven, maar ook zeker kinderen die zijn doorgegroeid en nog weer hoger scoren. Ook dat is dus wisselend.
Groeten,
Birgit (Reade locatie JvB)
Birgit PeetermanDeelnemerIk ben ook bekend met polsfixatie van R82. Bij deze jongen was dit vastgemaakt aan het werkblad. Ik heb lang geleden ook een jongen in behandeling gehad waarbij de rolstoel leverancier zelf leren banden aan het blad had gemaakt, met daaronder soort polstering die ook bij spalken wordt gebruikt. Maar weet niet meer van welke firma dit was.
Succes!
groeten, Birgit
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Marjolijn,
Mooi project en top dat jullie er een subsidie voor hebben gekregen!
Ik ben even benieuwd op welke manier jullie ouders benaderen met de vraag om deel te nemen.
groeten, Birgit
9 januari 2025 om 10:16 In reactie op: poster over het voeren van een slecht nieuwsgesprek volgens de Spikes methode. #7476
Birgit PeetermanDeelnemerMooie poster. Dank voor het delen!
Birgit PeetermanDeelnemerHoi Ellen,
Binnen Reade draait er jaarlijks een groep voor kinderen in de bovenbouw van de basisschool (regulier onderwijs) met CP en andere diagnoses. Er zijn 4 bijeenkomsten. Parallel met de eerste bijeenkomst voor de kinderen is er ook een sessie voor de ouders die begeleid wordt door MW en Ortho. De invulling hiervan is wisselend en ook afhankelijk van waar ouders behoefte aan hebben. Onze ervaring is dat de ouders het heel fijn vinden om zo incidenteel samen te spreken en contact te leggen met elkaar. De meeste ouders geven aan dat zij geen behoefte hebben aan of geen tijd hebben voor meer/intensiever.
Er zijn in het verleden thema bijeenkomsten geweest voor ouders van de TPG, maar daar was onvoldoende animo voor dus is gestopt.
ook hebben we een online module: “kennismaking met revalidatie”
groeten,
Birgit Peeterman (Reade)
Birgit PeetermanDeelnemerDank voor het delen Karin!
Groeten Birgit
-
AuteurBerichten