Birgit Peeterman

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: PEDI-NL vragenlijst #7362
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Hoi Karin, Daar was ik al een beetje bang voor. Jammer, want wij vinden de PEDI-CAT ook niet altijd handig. Dat excel document is wel een goede. Zou je dat mogen delen met mij?

    Zoniet dan gaan we zelf iets bouwen.

    Groeten, Birgit

    In reactie op: 3d printen #7361
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Hoi Rob,

    Ik weet dat ze bij Heliomare bij de revalidatie techniek hier zo’n jaar of 7 mee zijn begonnen. Inmiddels werk ik daar niet meer dus weet niet of en wat ze daar nog doen, maar je kunt altijd even navragen bij hen.  088-9208888

    Groeten, Birgit

    In reactie op: Onderzoekslocatie gezocht voor Power2Walk studie #7360
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Hoi Heleen,

    Jouw collega zou eens contact kunnen hebben met Liesbeth van Vulpen l.v.vulpen@reade.nl

    Zij is de MPG gestart en kan wellicht meer vertellen over hoe het geïmplementeerd is. Hier heeft zij volgens mij ook bij meerdere centra bij geholpen.

     

    Succes!

    Birgit

    In reactie op: Afsluitend congres BornToGetThere #7359
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Dank voor het delen Ellen.

    Binnen ons team niet meer kunnen regelen dat iemand het gign bijwonen, maar wel benieuwd naar wat er allemaal gedeeld is.

    Weet jij toevallig of er info vanuit het congres is dat we kunnen terug lezen of bekijken?

     

    Groeten, Birgit

    ergotherapeut Reade

    In reactie op: SLO POP-hoek meten #7318
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Hoi Iris,

    Ook bij ons wordt het volgens SLO VUMC gedaan.

    groeten, Birgit (reade)

    In reactie op: COPM online #7315
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Hoi Anja,

    Voorafgaand aan het gesprek met ouders (T1) sturen we een doelstellingenformulier om de belangrijkste activiteiten de inventariseren, van waaruit we de doelen opstellen.  Tijdens het gesprek met ouders score we dit volgens de score van de COPM.

    Voor de T2 en T3 gebruiken we het COPM score formulier wat we eerst naar ouders opsturen en die we daarna met ouders bespreken.

    Ouders hebben bij T2 en T3 al kennis over de manier van scoren bij de COPM.

    In de bijlage beide formulieren. Hoop dat het zo duidelijk is.

    Groeten, Birgit

     

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    In reactie op: COPM online #7279
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Hoi Lisette,

    Ter voorbereiding en afsluiting van de CIMT doen wij dit. Wij hebben een digitaal COPM formulier wat wij naar ouders mailen. Ouders vullen dit in en sturen het terug naar ons. Daarna hebben wij ook nog een gesprek met ouders om te bespreken met ouders en er dieper op in te gaan. Dit is wel echt nodig, omdat wij ook graag het verhaal achter de score willen weten.

    Ik moet er wel bij zeggen dat het wisselend is of en hoe ouders het invullen. Daarom is een gesprek daarna ook belangrijk.

     

    groeten,

    Birgit Peeterman (ergotherapeut bij Reade kinderteam, locatie Jan van Bremen)

    In reactie op: s-HAI #7226
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Dank voor het delen!

    Zeker interessant!

     

    Groet, Birgit

    In reactie op: Presentaties Netwerkdag 5 juni 2024 #7013
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Sorry, ik zie nu dat de MPG bij de dagpresentatie zit.

    In reactie op: Presentaties Netwerkdag 5 juni 2024 #7012
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Hoi Ellen, Dank voor het delen.

    Mag de presentatie van de MPG ook gedeeld worden?

     

    groeten Birgit

    In reactie op: A3 behandelprogramma CP #6948
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Wij zouden het ook graag ontvangen zodra het definitief is.

     

    groeten, Birgit Peeterman, Reade

    b.peeterman@reade.nl

    In reactie op: Mega Power training #6946
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Binnen Reade draait het al vele jaren. Het is opgezet en onderzocht door collega Liesbeth van Vulpen  l.v.vulpen@reade.nl

    Haar kun je contacten met vragen hierover.

     

    groeten, Birgit

    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Vanuit ons transitie team zijn ook nog wat bespreekpunten gekomen. Misschien te laat voor 5 juni, maar wellicht iets voor een volgende netwerkdag.

    Groeten Birgit

    1. wat doe je in de revalidatie en wat op de dagbesteding?

    2. MW: wat doe je met jongeren en wat met ouders t.a.v. eigen regie

    3. veel instanties werken hulpvraag gericht. CMG en LVB kunnen vaak zelf geen hulpvraag formuleren en het systeem is vaak overbelast. Ook geen ruimte om hulpvragen te bedenken… casemanagers??

    4. Wat te doen met C.P. met disharmonisch profiel bv. Verbaal redelijk, performaal en executieve functies zwak. Voelen zich niet thuis bij instanties gericht op verstandelijke beperking. Vallen vaak overal buiten.

    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Hoi Marlein,

    Zou je misschien een voorbeeld kunnen sturen van een overzicht die je wel hebt?

    Dan hebben we een wat beter idee van wat je bedoeld en waar je naar opzoek bent.

     

    groeten, Birgit

    In reactie op: CP-Netwerkdag VG: welke onderwerpen aan bod laten komen? #6793
    Avatar fotoBirgit Peeterman
    Deelnemer

    Geen inhoudelijk reactie, want vragen staan nog uit bij het team. 🙂

    Maar wel een andere vraag. Mogen er deze dag ook introducees mee? Lijkt mij zeer waardevol!

    Groeten, Birgit

    Reade

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)