Stella Verschure

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mega Power training #7172
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    Hoi allen waarbij de megapowertraining draait

    Ik ben benieuwd of er centra zijn die zeg maar de kaasschaaf over het orginele programma van 12 weken 3 x per week trainen hebben gehaald.

    zo ja wat hebben jullie veranderd en bereiken de kinderen nog steeds een effect?

    Groet

    Stella Rijndam

    In reactie op: CP-Netwerkdag VG: welke onderwerpen aan bod laten komen? #6762
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    groeiwijzer voor (Z)EMB

    pijn instrumenten voor kinderen / jongeren met een verstandelijke beperking

     

    In reactie op: Mega Power training #6357
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    hoi ingrid

    zou je dit zorgpad willen delen?

    alvast dank

    Groet

    Stella Verschure (rijndam)

    In reactie op: Fitnessapparatuur #6347
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    wij gaan verhuizen en ik begreep dat we dan  onder anderede apparatuur  van technogym zullen hebben

    je kunt mijn collega astrid udo mailen als je meer info wilt over de beweegredenen waarom een bepaalde keuze is gemaakt en welke apparaten er komen. er zullen ook allerhande spel computer achtige zaken bij komen waarmee getraind kan worden. astrids mailadres is: audo@rijndam.nl

    succes

    Groet

    Stella

    In reactie op: relatie zithouding/ ondersteuning rolstoel en scoliose #4393
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    snel gekeken en dit artikel gevonden (2003), er is vast meer te vinden als je de goede/meer zoektermen gebruikt (nu scoliosis, seating, cerebral palsy gebruikt).

    bij ons is verder niemand mij bekend die zich hier specifiek op richt. we hebben wel een zitfit poli en een zitadvies team. kan die persoon wel met de betrokkenen van die polis in contact brengen. moet ze me even mailen. mogelijk dat daar meer bekend is

    sverschure@rijndam.nl

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    Wij gaan in gesprek met ouder / kind / klassenteam om te kijken wat mogelijk is. In het voorbeeld wat je geeft wordt het dan staan op school. Het is wat rob zegt inderdaad de bedoeling dat het geen standaard abductie programma is maar een programma op maat samengesteld met alle betrokkenen (ook ouders)), passend bij kind en systeem. Het document van Libra en van Reade voorziet dan in een op maat programma voor de kinders.

    Groetjes

    In reactie op: Groeiwijzer / RTP #4336
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    https://free-learning.nl/modules/groei-wijzer-in-de-revalidatie/start.html

     

    veel plezier ermee!

    Mijn collega die meegeholpen heeft deze e learning te ontwikkelen  hoort graag jullie bevindingen

    Groetjes

    In reactie op: Groeiwijzer / RTP #4335
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    Rijndam heeft een e learning groeiwijzer gemaakt. ik vraag na waar hij is en hoe hij met jullie gedeeld kan worden

    Groet Stella, Rijndam

    In reactie op: GMAE alternatieven? #4334
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    https://www.canchild.ca/en/shop/38-the-gross-motor-function-measure-app

    er is nu een app, nog geen ervaring mee. iemand anders wel?

    In reactie op: kennisclip gebruik CP richtlijn #4307
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    helaas, bestand is te groot, wil je het hebben, mail me dan even: sverschure@rijndam.nl

    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    he rob en caroline

    Ziet er mooi en praktisch uit!

    ik denk wel handig om dit bericht ook bij de betreffende aanbeveling te zetten, dan is het makkelijker terug te vinden

    Groetjes Stella

    In reactie op: DKIS – plaats hier een testbericht #4117
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    gevonden

    In reactie op: Ervaringen EKEP tijdens en na coronatijd #3846
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    Hoi

    Wij werken middels EKEP of zijn een EKEP school/revalidatie centrum

    Tijdens de corona tijd hadden we via google meets onze overleg momenten.

    Maar heb je bericht doorgestuurd naar een zorgcoordinator met de vraag of zij contact wil opnemen met je collega

    Groet

    Stella RIjndam

    In reactie op: CP-Child #2992
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    hoi
    Wij nemen hem af voor en na ESWT behandelingen bij kinderen met GMFCS niveau 4 en 5. En dit gaat prima ook bij de kinderen met een hoger cognitief niveau (advies is zelfs om deze kinderen mee te laten invullen)
    De lijst vraagt naar ervaringen in de twee weken voor invullen. lijkt dus geen probleem om hem na bv twee weken opnieuw in te laten vullen
    wij gebruiken hem in dit geval om een interventie te evalueren. Het is ook mogelijk om bepaalde delen in te vullen en niet alle zes (ivm ESWt doen wij eerste drie delen). Hij zit ook in het Cp register voor kinderen met GMFCS niveau 4 en 5
    En tav het scoreformulier, als je doorscrolled naar de laatste pagina staan daar nette getallen met twee decimalen. (derde tabblad CPCHILD scores en dan “doorschuiven” naar achter)
    groeten
    Stella

    In reactie op: informatieve ppt over deze richtlijn #2965
    Avatar fotoStella Verschure
    Deelnemer

    je hebt gelijk t plaatje is van een oudere versie blijkbaar
    ik ga het aanpassen
    groet

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)