Renato Corrias

Aangemaakte reacties

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Nieuwe classificatie arm/hand deformiteiten #8339
    Renato Corrias
    Deelnemer

    Hoi Celine en Ingrid,

    Een terechte vraag, die hier op de werkvloer ook al vaker gesteld is.
    Een leuk discussiepunt op de komende landelijke netwerkdag 25 maart, waarbij we over handfunctie bij CP gaan sparren, mogelijk dat we dan, ondanks dat hij officieel nog niet is opgenomen in de richtlijn, toch gezamenlijk kunnen besluiten om hem wel te gaan inzetten in de dagelijkse praktijk.
    In bredere zin lijkt het ons ook zinvol om te kijken of we kunnen leren van elkaar hoe je handfunctie goed vastlegt en veranderingen over tijd (al dan niet gekoppeld aan spalkbeleid) kunt monitoren. Daarin zijn we hier althans nog wel zoekende.

    Groetjes, Renato

    In reactie op: Module MuSSAP of Baby-Peuter-CIMT-BiT en Module VOAA #8210
    Renato Corrias
    Deelnemer

    Hoi Ingrid,

    Dank voor het delen! Mooi aanbod weer! Ik heb wel een vraagje: We hebben een jaartje terug overwogen om de VOAA op te voeren, maar toen lazen we ergens terug dat er aanpassingen zouden worden gedaan: de muffintaak zou vervangen worden door een egeltaak? Die zie ik nu niet terug in de info. Is deze wijziging vervallen of verwerkt, maar niet vermeld op de website? En indien vervallen, is die eventuele wijziging dan definitief van de baan?

    Groetjes, Renato

    In reactie op: CIMT/BIMT #8171
    Renato Corrias
    Deelnemer

    Hoi Hanneke,

    Ook binnen Bravis hebben we in principe de mogelijkheid om net als bij Reade 2 groepen van 12 weken te draaien met zelfde aantal uren en verdeling.

    Wij hebben een voormeting 1 of 2 weken voor start van de groep en de eindmeting staat vaak in de laatste week of de week na afronding (week 13) gepland. Wij hebben nog geen structurele follow-up daarna.

    Ook hier wisselende resultaten in groei op de AHA. Soms blijft de score in totaal gelijk, maar zie je wel meer mogelijkheden in functionele inzet, bijv. in pols- en vingerbeweging. Soms wel duidelijke groei. Ik krijg ook terug van de collega die de VOAA scoort dat vooral bij de milde CP’ers het verschil in de AHA soms niet heel evident is, maar vaak op de VOAA wel meer inzet wordt gezien na de trainingsperiode.

    Soms wordt ervoor gekozen om de AHA en VOAA later te herhalen. Soms zie je hierin op langere termijn dat ze de groei vasthouden en zelf uitbreiden. Soms zie je een terugval.

    Groetjes,

    Renato

    In reactie op: Brussen #8170
    Renato Corrias
    Deelnemer

    Nou inderdaad! Ook hier gedeeld met alle collega’s van team Kinderen.

    Goed werk!

    Groetjes, Renato

    In reactie op: classificaties in Hix #8141
    Renato Corrias
    Deelnemer

    Hoihoi,

    Bij ons staat het onder “overige voorgeschiedenis”op het voorblad, omdat onze artsen niets onder actieve diagnose kunnen invullen (wel Hix, maar door best practice versie…???).

    We houden ook een eigen CP-lijst bij waarin de diagnose met classificaties en data laatste SLO’s vermeld staan. Daaruit kunnen de artsen de info kopiëren naar de overige voorgeschiedenis”” . Ook wij zijn dus erg benieuwd of het lukt @Daisy!

    Groetjes, Renato

    Bravis Ziekenhuis

    In reactie op: Notulen buddy overleg KPSZ #6645
    Renato Corrias
    Deelnemer

    Op 5 februari hebben we onze 2e Teams-bijeenkomst gehad met ons buddygroepje Reade/Roessingh/Bravis. In de bijlage de notulen.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    In reactie op: Dagpresentatie CP-Netwerkdag & links met informatie over CVI #4271
    Renato Corrias
    Deelnemer

    Hoi allemaal,

    In de richtlijn wordt wel verwezen naar de vragenlijsten: PreVIAS en Vlaamse CVI-screeningsvragenlijst.

    Deze zijn echter niet online terug te vinden.

    Zijn er collega’s die deze al wel hebben en kunnen delen, zodat er wat beter zicht is op welke vragen gesteld worden en waarin die vragen ook afwijken van de andere “lijstjes” die her en der circuleren?

    Groetjes en dank!

    Renato

    In reactie op: DKIS – plaats hier een testbericht #4107
    Renato Corrias
    Deelnemer

    Fijn om deel uit te maken van deze mooie, diverse club!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)