Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 mei 2026 om 09:02 In reactie op: Toestemming psychologisch onderzoek en informatie m.b.t. gezag? #8746
Kirsten SchuijtDeelnemerHoi Esther en Ingrid,
Binnen De Hoogstraat, locatie Mytylschool, vragen wij schriftelijk (per mail) toestemming aan ouders voor psychologisch onderzoek, ouders geven hier per mail (o.h.a.) een bevestiging op en die mail zetten we dan in de decursus van OP/PS van het EPD. Soms vragen we ook alleen mondeling om bevestiging en noteren we dat in het EPD. Wij laten ouders dus niet tekenen voor akkoord en hanteren ook geen apart toestemmingsformulier.
Info over het gezag is terug te vinden in de intake van maatschappelijk werk, dit verslag ‘valt door’ naar het kerndossier. Andere disciplines kunnen het ook zelf noteren bij Perinatale gegevens -> Gezin -> Hier kun je bij vader en moeder aangeven wie gezag heeft. Onlangs hebben wij als psychologen/ orthopedagogen ook geconstateerd dat we meer moeten checken in het dossier of ouders allebei gezag hebben, beter gezegd mocht er staan dat slechts één ouder het gezag heeft dat we het dan moeten checken in het register.
Kirsten SchuijtDeelnemerHoi Ruth,
Bij de Hoogstraat, locatie mytylschool, hebben we 2 jaar geleden een vragenlijst uitgedaan naar ouders waarbij werd gevraagd naar hun belangstelling voor themagerichte online ouderbijeenkomsten. Hierbij konden ze stemmen op 15 onderwerpen. De onderwerpen die de meeste stemmen hebben gehad, zijn inmiddels in verschillende online ouderbijeenkomsten aan bod gekomen. De opkomst varieerde van 3 ouderparen tot ongeveer 15 aanwezigen.
Onderwerpen die aan bod zijn gekomen:
Zelfstandigheid, groeien in kleine stapjes (ET/MW) / OC in de praktijk (LO) / CP, gedrag en emotie (OP) / WLZ (MW) / Hulpmiddelen (ET)/ Sport en bewegen (FT)
Juist ook de interactie tussen ouders bij kleine groepjes aanwezigen was heel erg leuk! En waardevol voor ouders.
Laat maar weten wanneer de OP’s meer informatie willen hebben.
Groeten Kirsten
Kirsten SchuijtDeelnemerHoi Maartje,
Toevallig zijn wij binnen de Hoogstraat ook aan het inventariseren voor de TOAST. Dus laten we even contact houden hierover!
Mijn emailadres is: k.schuijt@dehoogstraat.nl
Groetjes, Kirsten
Kirsten SchuijtDeelnemerHoi Elisa,
Bij ons op de mytylschool draait de Mega Power training. Je mag contact opnemen met mijn collega Mats: ma.v.as@dehoogstraat.nl
groetjes Kirsten
Kirsten SchuijtDeelnemerHoi Kim,
Wat leuk, dat onderwerp willen wij binnenkort ook gaan behandelen! Ik ben wel heel benieuwd welke insteek jullie hebben gekozen.
Wellicht kunnen we na maandag even contacten via de mail? k.schuijt@dehoogstraat.nl
Succes maandag!
groetjes Kirsten
Kirsten SchuijtDeelnemerWat leuk Ingrid!
Zou je de resultaten met ons willen delen wanneer die er zijn?
groetjes Anja en Kirsten
Kirsten SchuijtDeelnemerHoi allemaal!
-
AuteurBerichten